آنچه در مورد رنو ساندرو باید بدانید؟

آنچه در مورد رنو ساندرو باید بدانید؟

آنچه در مورد رنو ساندرو باید بدانید؟

این هاچبک اقتصادی و جمع و جور فرانسوی از سال ۱۳۹۴ توسط پارس خودرو به دست مشتریان ایرانی خود رسید. این خودرو در اروپا توسط داچیا شاخه رومانیایی رنو تولید می شد که در کشورهای در حال توسعه و بازارهای اقتصادی آمریکای لاتین مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مشخصات فنی رنو ساندرو از نظر ویژگی های فنی رنو ساندرو  نسخه کامپکت تندر ۹۰ با همان پلتفرم مشترک محسوب می شود. گیربکس دستی ساندرو در ابتدا از مدل  JH3 بهره  می برد ولی از سال ۱۳۹۶،پارس خودرو گیربکس JHQ روی آن قرار داد که مزایای بیشتر و کارکرد مطلوب تری نسبت به جعبه دنده ی قدیمی تندر ۹۰ داشت. در رنو ساندرو اتومات همانند تندر ۹۰ اتومات از جعبه دنده ی سری AL4 استفاده شده است که هارمونی بیشتری با موتور دارد.

رنو ساندرو دنده ای به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را دارد مجهز شده است که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ  دارد ،دارای گیربکس ۵ دنده دستی JH3،محور محرک خودرو دیفرانسیل جلو است.شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل دنده ای ساندرو ۱۰.۵ ثانیه می باشد و حداکثر سرعت این مدل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

نمای جلو رنو ساندرو

رنو ساندرو اتومات دارای یک موتور ۱.۶ لیتری است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کند ،گیربکس مدل اتومات ساندرو  ۴ دنده اتومات AL4 است،همانند مدل دنده ای دیفرانسیل جلو است،

شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۱.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت ثبت شده آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت بیشتری نسبت به مدل دنده ای دارد در سیکل ترکیبی چیزی در حدود ۸.۳ لیتر در هر کیلومتر می باشد.

نسبت به تندر ۹۰ فاصله محور کوتاه تری دارد و همین امر باعث بهبود هندلینگ  و فرمان پذیری آن شده است.

طراحی ظاهری رنو ساندرو

از نظر ظاهری و فضای درون کابین رنو ساندرو بی شباهت به تندر ۹۰ پلاس  نیست و مثل برادر کوچکترش ظاهری قدیمی و کلاسیک و در عین حال یکنواخت دارد

البته باید اذعان کرد که نسبت به تندر۹۰ از خطوط  روان  با زوایای نرم تری تشکیل شده  و ظاهر قابل قبول تری دارد. چراغ های نسبتا بزرگ ،در دو طرف یک جلو پنجره بزرگ استفاده شده است که نمایی مصصم به رنو ساندرو داده است.

نمای جانبی رنو ساندرو

طراحی داخل رنو ساندرو

نشانگرهای پشت آمپر (پنل کیلومتر) به دور از هرگونه فاکتور جذاب و هیجان انگیزاست،کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین رنو ساندرو، مطلوب نیست و از پلاستیک خشک استفاده شده است

،البته کابین جادار و فضای داخل آن برای ۵ سرنشین مناسب است.صندوق عقب ۳۲۰ لیتری که می تواند نیازهای سفرهای شما را بر طرف کند ولی در مقایسه با ال۹۰ که صندوق جادارتری دارد ،حرفی برای گفتن ندارد.

داخل کابین رنو ساندرو

امکانات رفاهی و آپشن های رنو ساندرو

رنو ساندرو از تجهیزات رفاهی و ایمنی چندان قابل توجهی سود نمی برد. نسخه اتومات و فول آپشن ساندرو : کروز کنترل،سنسور پارک عقب،دزدگیر تصویری فابریک ،توزیع نیروی ترمز EBD ،ترمز قفل ABS،چراغ مه شکن جلو وعقب،نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی،مانیتورعقب،مسیریاب،دوربین عقب،USB.نمایشگر دنده عقب در آینه،ایربگ فرمان و سرنشین جلو،آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن را داراست.

نمای جلو رنو ساندرو

مزایا و معایب رنو ساندرو

از مزایای رنو ساندرو می توان به دوام فنی مطلوب،کیفیت ساخت بالا،کابین جادار و

سیستم تعلیق نرم ترنسبت به پژو ۲۰۶ ،گیربکس JHQ در مدل های جدید،گستردگی خدمات پس از فروش

دسترسی به لوازم یدکی اشاره کرد و در نقطه مقابل از نظر طراحی ظاهری و داخل کابین قدیمی است و متریال به کار رفته کیفیت بالایی ندارد

هم چنین ایمنی اندک ، آپشن ها و امکانات رفاهی پایین نسبت به رقبای خود در بازار ایران را می توان از نقاط ضعف این خودرو دانست.

قیمت ساندرو

قیمت رنو ساندرو اتومات در بازار ایران بین بازه ی ۴۲۵ تا ۴۴۵ میلیون در مدل های ۹۶ تا ۹۹ به فروش میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *