قیمت و مشخصات فنی تندر۹۰

قیمت و مشخصات فنی تندر۹۰

آنچه درباره ال۹۰ باید بدانید؟

رنو تندر ۹۰ در سال  ۱۳۸۶ پس از مدت ها کش و قوس در نسخه‌ها و تیپ‌های متفاوت وارد بازار ایران شد . مدل پایه  تیپ E0 این خودرو تقریبا فاقد هرگونه امکانات رفاهی بود که کمتر مورد استقبال  قرار گرفت،چرا  که از ابتدایی ترین امکانات برای خودرو های امروزی از جمله فرمان هیدرولیک و شیشه برقی عقب نیز محروم بود . در تیپ E1  تغییراتی در ظاهر تندر۹۰ اعمال شد که باعث ارتقا کیفیت آن شد ، تیپ E1 دارای فرمان هیدرولیک بود  اما همچنان فاقد ایربگ سرنشین، شیشه بالا بر برقی عقب و رینگ‌های آلومینیومی است. کامل‌ترین تیپ تندر ۹۰ مدل E2 است. گرچه تندر۹۰ امکانات رفاهی زیاد و نمای ظاهری جذابی ندارد ولی در عوض این خودرو به دلیل مهندسی دقیق از کارایی بسیاربالایی  برخوردار می باشد. فضای کابین جادار، کیفیت سواری بالا و مصرف سوخت پایین که همه این موارد آن را به خودرویی مطلوب برای مصرف شهری و قشر متوسط بدل می‌کند. ایمنی این خودرو نیز در مقایسه با رقیبان خود در بازار ایران از محصولات داخلی گرفته تا خودروهای چینی بالاتر است و همین موضوع  باعث اطمینان خاطرخریداران آن شده است.

نمای جانبی تندر 90

تغییر شایان ذکری  که باعث عملکرد بهینه این خودرو شد در سال ۹۰ اتفاق افتاد،نصب گیربکس JHQ به جای گیربکس JH3 که درعمل، کارکرد مطلوب تری داشت ،از مزایای این گیربکس بهره بردن از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی بود که مشکل روغن ریزی را برطرف کرد ، علاوه بر آن افزایش سرعت تعویض دنده و کاهش نیاز به روغن گیربکس را به همراه داشت.

گیربکس دستی ۵ سرعته در مدل دنده ای  و بر روی نمونه های  ال ۹۰ اتومات ، گیربکس ۴ سرعته اتومات تعبیه شده است.

در سال ۱۳۹۲ از تندر ۹۰ اتومات رونمایی شد که از گیربکس ۴ دنده اتومات بهره می برد.

در سال ۱۳۹۶ نسخه فیس لیفت شده ی ال ۹۰ که تندر ۹۰ پلاس نام گرفت وارد چرخه تولید شد که عمده ویژگی آن تغییراتی بود که در ظاهر آن اعمال شد.

مشخصات فنی ال ۹۰

تندر۹۰  به یک موتور قدرتمند K4MA6 – خطی مجهز شده است که  توان تولید  ۱۰۵ اسب بخار قدرت را دارد، این  موتور دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و که می تواند با این موتور به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می باشد، ۱۰.۲ ثانیه شتاب ۰ تا ۱۰۰ رنو تندر ۹۰  و مصرف سوخت ترکیبی  ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر رابه خود اختصاص داده است  و برای چرخ های جلو ترمز دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب ترمز نیز دارای ترمز کاسه ای است .

موتور ال90

طراحی داخلی تندر ۹۰

دراولین نگاه سادگی در طراحی داخلی تندر ۹۰ به چشم می زند همانند طراحی بیرونی آن  که ظاهری یکنواخت و به دور از خطوط منحنی دارد. داشبورد کاملا ساده‌ی این خودرو تنها یک پنل با چند کلید است که در بالای آن دریچه های سیستم تهویه به چشم می‌خورند. فرمان این خودرو پلاستیکی است ونشانگرهای پشت آمپر کاملا ساده و فاقد هر گونه زیبایی بصری هستند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین خودرو متوسط است ولی از بسیاری از خودروهای داخلی دیگر بهتر است ولی نمی‌توان لزوما نمره قبولی گرفت. نقطه قوت کابین تندر ۹۰ فضای جادار این خودرو است. سرنشینان در جلو و عقب خودرو به خصوص در بخش سر هیچگونه کمبود فضایی ندارند. فضای پا نیز مناسب است، در عوض صندلی‌های عقب  چندان راحت نیست.

نمای داخلی ال90

تجهیزات رفاهی و ایمنی ال ۹۰ e2

ایربگ فرمان راننده و سرنشین

مجهز به سیستم پیشرفته ترمزABS  چهار کاناله

کمربند ایمنی ۳ نقطه ای

سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی

آینه جانبی برقی به همراه گرمکن

چراغ مه شکن جلو

ایموبلایزر

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب

سیستم صوتی مجهز به رادیو پخش CD player و پورت USB

نمای جانبی ال90

معایب و مزایای تندر ۹۰

فضای کابین جادار، صندوق عقب بزرگ،شتاب خوب،مصرف سوخت کم ، کیفیت بالای فنی،دقت مهندسی بالا در طراحی خودرو، سادگی آن در بخش فنی و مونتاژ دقیق از مزایای این خودرو مقرون به صرفه است ،البته تندر۹۰ معایبی نیز دارد که تعدادی از آن را در اینجا ذکر می کنیم : نمای ظاهری ساده،متریال بی کیفیت به کار رفته در کابین خودرو،ترمز کاسه ای چرخ های عقب،هندلینگ پایین ، آپشن ها و امکانات رفاهی کم از جمله این معایب هستند.

نسخه های مختلف ال۹۰

کمپانی خودرو سازی رنو نسخه های متفاوتی از این خودرو شامل : سدان،ون،استیشن و ال۹۰ وانت را تولید و روانه بازار کرده است.

در بازار ایران ال۹۰ به خودرویی با کیفیت ، شتاب بالا، استهلاک کم و سواری نرم و راحت معروف است، البته که ایمنی خوب در این بازه قیمت از دلایل دیگرمحبوبیت روز افزون این ماشین است .

نمای جلو تندر 90 پلاس

قیمت ال۹۰

قیمت ال۹۰ ما بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون در مدل های جدید به فروش میرسد

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *