کراس اور رنو کپچر

کراس اور رنو کپچر

کراس اور رنو کپچر

یکی از کراس اورهای کامپکت با کیفیت و جذابی است که به بازار ایران راه یافته است و در سال ۲۰۱۲ از این خودرو رونمایی شده است. رنو کپچر به علت کارایی مناسب،فضای کاربردی و بهای مقرون به صرفه در بین کراس اورهای موجود در بازار ایران،انتخابی مناسب است.

نمای جلو رنو کپچر

مشخصات فنی رنو کپچر

دو پیشرانه بنزینی و دیزلی توسط شرکت خودرو سازی رنو به بازارعرضه شده است که توان تولید ۹۰ و ۱۲۰ اسب بخارقدرت را دارد. در نمونه های ضعیف تر این خودرو از جعبه دنده دستی استفاده شده است درحالی که درمدل هایی با پیشرانه های ۱۲۰ اسب بخارعرضه می شود از ۲ نوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه در دسترس خریداران می باشد.

این خودرو در بازار ایران با پیشرانه ی ۱.۲ لیتری و جعبه دنده خودکار که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می باشد و در کمال تعجب دارای توربو شارژ می باشد،حداکثر سرعت کپچر،۱۹۲ کیلومتر بر ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ این ماشین ۱۰.۹ ثانیه می باشد و مصرف سوخت قابل قبول ۵.۹ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.چرخ های جلو از سیستم ترمز دیسکی بهره می برند در حالی که برای چرخ های عقب از ترمز کاسه ای استفاده شده است.

نمای عقب رنو کپچر

طراحی رنو کپچر

طراحی رنو کپچر بر روی پلتفرمی انجام شده است که پیش از این توسط شرکت نیسان بر روی نیسان جوک و رنو کلیو انجام داده است . طراح خودرو لارنس دن دن آکر می باشد اگر میخواین بدونین کیه،سرپرست طراحی کمپانی رنو است و بنویت بوشارد،مدیر واحد تولید رنو در وصف این خودرو از جمله معروف (بسیار مشتری پسند) استفاده کرده است.

نمای جانبی رنو کپچر

نمای بیرونی رنو کپچر

تغییراتی ظاهری که در مدل های آخر رنو ایجاد شده است بر روی این خودرو نیز اعمال شده است که عمده ترین آن چراغ های جلویی است که تا بخش های جانبی کپچر کشیده شده است و آرم رنو بزرگ در قسمت جلو خودرو نظر بینندگان را به خود جلب می کند. در نمای عقب کپچر،ادغام چراغ های خطرکوچک و بزرگ بر زیبایی بصری کپچر اضافه کرده است در کل آقای دن آکر و گروه تحت سرپرستیش نمره قابل قبولی را در طراحی کپچر دریافت می کنند البته نداشتن کابین راحت و طراحی ساده داخل کابین را می توان از نقاط ضعف این کراس اور ذکرکرد.

آپشن های رنو کپچر

کپچر دارای امکانات رفاهی چشمگیری نیست ولی آپشن های اولیه وکافی مورد نیاز برای خودرو های امروزی  را داراست این امکانات شامل: کروز کنترل ،سیستم محدود کننده سرعت،سیستم مصرف بهینه پیشرانه،سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ،سنسور پارک،سنسور نور،تهویه اتوماتیک ،دی لایت،آینه های برقی مجهز به گرمکن،دوربین دنده عقب،استارت هوشمند و سیستم پایش فشار تایرها را می شود.

داخل کابین رنو کپچر

امکانات ایمنی رنو کپچر

کپچر مجهز به سیستم ترمز ABS ،ترمز EBD.سیستم کمکی ترمز ،سیستم کنترل پایداری حرکت درسربالایی،ایربگ راننده و سرنشین و ایربگ های است.

قیمت رنو کپچر

قیمت کراس اور رنو کپچر در بازار ایران   ۸۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰  میلیون تومان است که با توجه به تحریم های اعمال شده قیمت بالایی برای این ماشین کمپانی رنو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *